F.A.Q. - Veel gestelde vragen

Algemeen

Hoe word ik klant?

Leuk dat je klant bij ons wilt worden!

Omdat wij een groothandel zijn kunnen wij onze producten uitsluitend leveren aan degene die werkzaam zijn in, of een opleiding/cursus volgen in de horloge- en juwelen branche. 

Een account aanmaken kan hier.

Indien je niet zeker bent of je onder bovenstaande doelgroep valt, schroom dan vooral niet telefonisch contact met ons op te nemen!

Zijn de prijzen incl. of excl. BTW?

Alle prijzen die wij communiceren zijn excl. 21% BTW.

Showroom of afspraak op locatie

Moet ik een afspraak maken om langs te komen?

Voor een bezoek aan onze showroom hoef je geen afspraak in te plannen. Je kunt op eigen gelegenheid tijdens onze openingstijden langskomen voor een bezoek.

Mag ik iemand meenemen naar de showroom?

Omdat we een groothandel zijn kunnen we enkel klanten in onze showroom ontvangen die werkzaam zijn in, of een opleiding/cursus volgen in de horloge- en juwelen branche. Het meenemen van klanten, familie en/of vrienden is helaas niet mogelijk.

Wil je voor een klant, familie en/of vrienden iets uitzoeken? Dan is vaak mogelijk om een zicht uit te zoeken die je dan in je eigen atelier/werkplaats kunt bekijken en uitzoeken met degene voor wie je het hebt uitgezocht. Voor meer informatie over onze zichten regeling klik hier.

Kunnen jullie met een collectie bij mij langs komen?

Dat is zeker mogelijk! Voor meer informatie voor een bezoek aan huis/atelier kijk hier.

Bestellingen

Hoe snel kan ik antwoord op mijn vraag verwachten?

Wij streven er naar om op werkdagen binnen 24 uur terug te komen op je aanvraag.

Mijn aanvraag heeft spoed, wat nu?

Zit er spoed achter je aanvraag? Neem dan gaarne telefonisch contact op.

Hoe vraag ik een prijsopgave, bestelling of zichtzending aan?

Het is mogelijk een prijsopgave, bestelling of zichtzending aan te vragen op de volgende manieren:

  • Webshop; zoek benodigde producten via de diverse zoek opties.
  • Telefonisch
  • E-mail
  • Whatsapp

Om je zo snel mogelijk antwoordt te kunnen geven op je vragen is het belangrijk dat je van te voren zo gedetailleerd mogelijk vermeld waarnaar je op zoek bent. Hierbij kun je denken aan de volgende punten:

  • Welke edelsteensoort of kleur?
  • Welk soort slijpstijl en in welke slijpvorm?
  • Welke maat zoek ik?
  • Wat is het inkoopbudget?
  • Zoek ik een set of mogen ze verschillen van elkaar?
  • Moeten ze exact op maat (voor standaard zetkasten) of is er ruimte voor afwijkingen en hoeveel dan?

Weet je niet zo goed waarnaar je op zoek bent? Dan raden we je aan voor inspiratie om op onze webshop te kijken of langs te komen naar onze showroom, dan denken we graag met je mee!

Is het mogelijk edelstenen te reserveren?

Het is mogelijk om voor 10 werkdagen edelstenen apart te laten leggen. Indien we binnen die 10 werkdagen geen terugkoppeling ontvangen betreft deze edelstenen, gaan ze weer terug de voorraad in en worden ze weer beschikbaar gesteld voor verkoop.

Ik kan niet vinden waar ik naar op zoek ben, wat nu?

Zoek je iets specifieks en staat het niet op onze webshop? Schroom dan vooral niet contact met ons op te nemen! De kans bestaat dat het wel voorradig is.

Indien we het niet voorradig hebben kunnen we altijd nog via onze contacten, vrijblijvend navraag doen voor bestel of slijpwerk!

Kan mijn bestelling gewijzigd of geannuleerd worden nadat ik deze geplaatst heb?

Indien je een bestelling wilt wijzigen of annuleren verzoeken we je graag om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Houdt er rekening mee dat het helaas niet altijd lukt om een bestelling/zichtzending te wijzigen/annuleren.

Uiteraard doen we ons uiterste best om rekening te houden met je verzoek!

Kan ik gefactureerde producten retourneren?

Omdat wij een groothandel zijn, zijn onze facturen definitief en kunnen hierdoor reeds gefactureerde edelstenen niet retour.

Ben je niet zeker van je aankoop of deze doorgaat? Wellicht dat een zichtzending dan een optie is! Kijk hier voor de voorwaarden en meer informatie over onze zichtzending regeling.

Voor onze voorwaarden omrent retourneren kunt u in onze algemene voorwaarden meer lezen hier.

Er is iets mis met mijn bestelling, wat nu?

Klant tevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Indien je niet tevreden bent met de ontvangen producten, neem dan gaarne binnen 2-3 dagen na ontvangst telefonisch contact met ons op.

Dan kijken en denken we graag met je mee voor een oplossing!

Zichtzending

Kan ik edelstenen op zicht/consignatie ontvangen?

Twijfel jij of je klant over welke maat, slijpvorm of kleur nu de beste match is? Of vraagt de klant om een kostbaardere edelsteen waarbij het risico te groot is om direct over te gaan tot aankoop? Geen zorgen, dan is het mogelijk om een zichtzending aan te vragen!

Lees voor de voorwaarden en meer informatie hier over onze zichtzending service.

Verzending

Hoe snel wordt mijn bestelling/zichtzending verzonden?

Bestellingen en zichtzendingen worden (indien voorradig) na ontvangst akkoord, op werkdagen binnen 24 uur verzonden. Je ontvangt van ons een bevestiging van verzending.

Heb je voorkeur betreft welke dag je pakket verzonden wordt? Geef dit dan vooral aan, dan houden we hier graag rekening mee.

Wat zijn de verzend opties en kosten?

Bestellingen en zichtzendingen worden op de volgende manieren verzonden:

Waarde onder de €80,- excl. BTW:
Post zegel zending tot 20 gram, €3,50 NL

Postzegel zending Nederland Belgie Ander
Tot 20 gram €3,50 €4,50 Vanaf €5,00

Waarde vanaf €80,- excl. BTW:

Mikropakket Nederland Belgie Ander
Tot 1 kilo €12,00 €16,00 Vanaf €18,00

Let op! Indien het pakket een ander gewicht betreft dan bovengenoemde kunnen de tarieven verschillen.

Heb je liever dat je bestelling/zichtzending van onder de €80,- excl. BTW, per Mikropakket verzonden wordt? Schroom vooral niet dit door te geven, dan houden we hier graag rekening mee!

Overig

Kan ik een sieraad opsturen om een passende edelsteen bij uit te laten zoeken?

Het is mogelijk om een sieraad waarbij een edelsteen mist of een nieuwe ter vervanging in geplaatst moet worden, naar ons te verzenden. We doen dan ons uiterste best om hierbij een passende edelsteen bij te zoeken. Er zal met u contact opgenomen worden betreffende de mogelijkheden en kosten.

Let op; voordat je overgaat tot verzending, lees van te voren goed onze algemene voorwaarden door.

Kan ik bij jullie een cadeaubon aanschaffen?

Dat is mogelijk! Je kunt kiezen uit een cadeaubon van €10,-, €25,- of €50,- incl. 21% BTW. Voor meer informatie neem gerust contact met ons op!